A bad Nokia customer service Experienced - True story !

Saturday, February 21, 2009

Ini kisah benar yang nak ako ceritakan dekat korang.. alang - alang nak banyakkan post setelah sebulan x create new pos..sungguh malas ako nie.. maybe background nie x kena ngan jiwa ako.. x macam blog lama yg hari2 ako post sampai bila ako x posting org ingat ako sakit hahhaha...


Oke mcm nie la, ako ada la beli Nokia 5800 pada hujung bulan January yang lalu.Ako rasa agak kewl la HP nie even ako nie bukanya jenis dengar mp3 sangat..tapi sebab kombinasi kaler merah itam buat ako agak teruja and dia touch screen. So pakai punya la pakai dalam 2 februari tu LCD Hp nie ada line hitam.. mcm korang letak Hp atas TV.. bila ada call msk dia flicker kan? ha lebih kurang mcm tu la..

So pada 3 haribulan ako p la Nokia centre bangsar ( nasib la bli Zitron).. tapi malangya sebab HP nie terlalu baru, diorg kata hanya HQ yang boleh repair.. ako xkisah la pun so pada 4/2 ako pegi la ke Plaza berjaya untuk g Nokia service centre Hq..

So cam biasa la kena tunggu giliran mcm nak buat MYKAD kat JPN..punya la ramai and lama.. kaunter pun just dua je...bodoh tull..setelah ako submkit report and tinggaikan HP..ako pun balik ..ayat biasa diog akan call ako selepas siap..


So nak jadi criter la, hampir lebih 2 minggu, Hp ako masih belum dapat, ako call sminggu dua kali and ayat yg sama... kami comfirm dulu ngan technician and akan call balik cik..and cam biasa.. No call.. and no Call..

So ako dah hilang sabar.. diorg ingat ako nie xmarah2 dlm phone, ako leh dibuat cam bola la. Ako xpuas hati then ako pun hantar report kat malayMail pada hari Rabu 18 /2 .. Esoknya 19/2 org malaymail trus call untuk details comfirmation dan informed diorg dah kontek manager Nokia and akan call ako balik..

And yup.. they did call me... Nokia manager tu promised akan setel secepat mungkin.. ako kata , i dun mind about the phone.. just respect me as a customer... Its two weeks wwithout any notification... what the hell was that... ( u dun like me when i am speaking u know..hhohoh)

Hari jumaat 20/ 9.. Hp ako trus siap and boleh di amik secepat mungkin... haaa boleh pun siapkan..saja je nak buat delay ako pun xpaham... the best part is.. manager nokia tu cuak giler coz malaymail nak publish dalam sokabar.. dia suruh ako tarik balik report...

kalau ikut kata makhluk kejam si ZAim and fakhrul tu.. mintak HP lebih untuk tutup mulut.. hehe tapi ako malas la.. sebab ako penah keje di Custcare and ako paham la perasaan diorang.. so ako ngan rela hati tarik report without any ganti rugi.. biaq la org kata ako rugi...

Salah satu reason ako malas nak report, ako tau and tgk rATA2 tech kat Nokia centre semua bangsa ako sendiri.. ako xnak la sebab ni diorg kena marah walaupun org Melayu nie masih xnak ubah mentaliti kerja and deliver on time....sama la cam ako pun kekadang malas time keje..

tapi tu exp paling best la.. baru tau sekali ako guna cable yang ada.. takut.. hehe.. Sapa buat hal lagi ngan ako mmg masuk sokabar la...trmasuk la kafir lahanat william nie ( refer previous post) .. tunggu masa je..

Asal ako criter je benda nie.. semua ckp benda yg sama... KENAPA X MinTAK ganti Rugi Tutup Mulut ? hehe ako gelak je la...

ako lebih suka amik keputusan praktikal dari keputusan Popular.. hahaha Kudoss untuk diri sendiri

7 comments:

[sly](^_^) said...

( u dun like me when i am speaking u know..hhohoh).. kechaw !!.. whahak.. nk drop kick pn ada rasa. mm biasa la. aku alami masalah sama time p celcom centre. ya rabi.. dari angka 2070 nk ke 2071 amik masa stengah jam. angka giliran aku dh la 2085. haih. sabaq ja la. n mentaliti melayu yg buat keja halai balai n x fokus(mcm aku).. mmg kena ubah sesangat.

p/s : bg aku masa sket nk ubah skin blog hg ni ye yang.

uetoAya said...

aku xnak kutuk bangsa sendiri tp aku terpaksa kutuk sbb dorg mmg wat keje lembab n 1 yg aku x suke, dorg xnak terima teguran or cadangan utk penambahbaikan...n then ckp kite ego n blagak...x paham aku..x smue tp segelintir tp yg segelintir ni la yg burukkan nama bangsa sendiri!!

StanNero said...

HUhuh,

Mmg pun, ako xpaham kenapa bab2 nie kita masih ditakuk lama.. Tapi kalau bab politik bukan main hebat, siap leh gaduh ngan jiran atau family.. entahlah...

Ko dah masuk keje kerajaan sure dah nampak mentaliti org kita camne kan.. tu hangin semacam je hehe..tambah2 org lama.. xleh nak tegur and suka buruk sangka pada pembaharuan..

Suka berada di zon selesa je...


* teringat kat RTM.. dari xleh jalan sampai dah boleh jadi bapak orang dok mcm tu je xmaju2...

zeela lalala said...

woooo..amaran utk aku tu! dont mess with you amirul. siot je..haha

StanNero said...

siott je lalala..

Xde apa2 la pun huhuhuh

EncHantEdLurve said...

mirul,

nape x mintak satu ag ganti rugi untuk aku.. heehhee...

StanNero said...

mimi...

dia bagi air kotak je tau..punya la baik hati ako ni